Sommarhälsning från Visutech
Sommaren har nu kommit, och vi önskar er alla en riktigt härlig och avkopplande tid!
Visutech service och support
Styrkan med att ha en bred och professionell serviceorganisation är att vi även under semesterperioden kan erbjuda kontinuerligt bra service. Öppettiderna och responstiden för Visutech Remote Support är samma som vanligt.
För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service ska du i första hand alltid kontakta Visutech Remote Support via Visutech Service App som finns installerad på pressdatorn. I andra hand ska du kontakta Visutech OPC som hjälper dig och förmedlar ärendet vidare till Visutech Remote Support.
Visutech Service App:
1. Gör en felanmälan via appen som finns installerad på pressdatorn. (Dubbelkolla gärna era kontaktuppgifter så att de är uppdaterade inför sommaren.)
2. En tekniker från Visutech Remote Support kontaktar er och påbörjar direkt felsökning på distans.
3. Om felet inte kan lösas på distans, tilldelas ärendet en servicetekniker som fortsätter arbetet ute på plats.
Längre leveranstider
Vi har under den senaste tiden märkt att det har skett en generell tidsökning när det gäller transporter, detta är något som också omfattar våra leveranser av reservdelar och förbrukningsmaterial till HP Indigo pressarna.
Vi vill på grund av detta uppmana er att ta med längre leveranstider i era beräkningar när ni beställer reservdelar och gör er månadsbeställning av förbrukningsmaterial. Försök därför att lägga era beställningar något tidigare än vad ni brukar göra.
Detta kan vara en bra säkerhetsåtgärd för att inte hamna i en situation där ni får stopp i er produktion.
Visutech OPC
Telefon: +46 31 743 41 01 |
|
|
Published: 2022-06-28
Summer has arrived, and we wish you all a nice and relaxing time!
Visutech service and support
The strength of having a great and professional service organization is that even during the holiday season, we can continuously offer good service. The hours and response times for Visutech Remote Support and OPC are the same as usual.
In order to give you the best possible service, you should always contact Visutech Remote Support via the Visutech Service App, installed on the press computer. As a second-hand option, you will contact Visutech OPC, who will assist you and forward the issue to the Visutech Remote Support.
Visutech Service App:
1. Report an issue via the Visutech Service App installed on the press computer.
2. A technician from Visutech Remote Support will contact you and immediately start remote troubleshooting.
3. If the problem cannot be resolved remotely, a service engineer is allocated to the case and will continue the work on site.
Extended delivery times
The general increase in delivery times throughout the logistics sector that we all experience at the moment affects also the deliveries of HP Indigo supplies, spare parts and consumables.
Due to potential delays in deliveries and as a safety measure - we would like to encourage you to plan ahead and place your consumables and spare part orders in due time to minimize the risk of running out of stock and stopping production.
Visutech OPC
Telefon: +46 31 743 41 01 |