Den största affären i Scodix historia
Affären omfattar tio Scodix Ultra Pro som ska placeras i Avery Dennison RBIS anläggningar runt om i världen.
Scodix som är ledande inom digitala förädlingslösningar för den grafiska branschen meddelar att man har ingått ett strategiskt globalt partnerskap med Avery Dennison Retail Branding and Information Solutions (RBIS).
Avery Dennison RBIS är en världsledande aktör inom varumärkesbyggande i modebranschen, förpackning och etikettering, samt RFID-lösningar. Avtalet med Scodix omfattar en investering i tio stycken Scodix Ultra Pro. De båda företagen kommer att arbeta nära tillsammans för att implementera de tio efterbehandlingssystemen, med ett komplett utbud av Scodix förädlingsmöjligheter, strategiskt på Avery Dennison RBIS:s viktigaste produktionsanläggningar runt om i världen.
De nya pressarna från Scodix kommer i första hand användas för att förädla kundtaggar och märkesetiketter och kommer inte bara att ge en större känsloappell och respons från kunderna, utan även ökad varumärkeskännedom och lojalitet. Avery Dennison RBIS har bemannat två Scodix Ultra Pro i sina produktionsanläggningar sedan 2015 och de har fått lysande omdömen av såväl produktionspersonal och som varumärkesansvariga.
– Avery Dennison RBIS är världsledande inom varumärkeslösningar och arbetar med de mest inspirerade märkena i kläd- och skobranschen, konstaterar Charlie Brown, chef för Global Innovation, Avery Dennison RBIS.
– Kläd- och skotillverkare söker ständigt nya lösningar för att höja varumärket, särskilt ute i butikerna där kunderna gör sina inköp. Med Scodix kan vi tillgodose kraven på ökad varumärkesdifferentiering och personalisering och hjälpa dem att visa upp sitt utbud som mer premiumprodukter.
En av de första kunderna att testa och börja använda Scodix-lösningen för att förädla sina produkter var friluftsklädesmärket The North Face. När kunderna får se prover på vad Scodix kan göra för första gången, kan du se på kunderna att de får en riktig wow-upplevelse.
Om du vill veta mer om Scodix effekt på klädindustrin, titta på den här videon med Charlie Brown, chef för Global Innovation, Avery Dennison RBIS.
Sedan 2009 har Scodix blivit en etablerad innovatör och ledare för digital förädling av tryckta produkter. Genom att ersätta de klumpiga, tidskrävande och kostsamma delarna av traditionell analog teknik med mer effektiva digitala lösningar, har Scodix gjort olika efterbehandlingsmetoder såsom prägling, foliering, silkestryck mer genomförbart och attraktivt för både tjänsteleverantörer och konsumenter. För närvarande erbjuder Scodix nio olika typer av förädling.
– Avery Dennison RBIS är globalt erkänt som ledande inom etiketterings-, förpacknings- samt varumärkeslösningar och vi är hedrade att vara deras produktionspartner, säger Mr Jason Rollo, chef för Global Strategic Accounts på Scodix.
– Vi började arbeta med Avery Dennison RBIS i början av 2015, och har vunnit deras förtroende med konsekvent tillförlitlighet och produktivitet i hög kvalitet. Den stora investeringen i Scodix för hela deras globala verksamhet är ytterligare ett bevis på godkännande av den digitala tryckförädlingstekniken där vi var pionjärer och nu har fått ytterligare ett genombrott.