Visutech Remote Support
Visutech Remote Support är den primära kontakten när du har behov av service från Visutech. Det är också det snabbaste och det mest effektiva sättet.
Visutech Remote Support Team
I Visutech Remote Support Team ingår erfarna tekniker. Det finns tekniker från hela Norden representerade i teamet och det är alltid bemannat med två tekniker parallellt. Om ditt språk inte är representerat för stunden kan aktuell tekniker alltid hjälpa till på engelska.
Felanmälan
Du ska göra felanmälan av din HP Indigo via Visutech Service App som finns installerad på pressdatorn. Därefter blir du kontaktad av en servicetekniker från Visutech Remote Support som påbörjar felsökning. För att kunna hantera tryckpressen korrekt och assistera serviceteknikern vid felsökning krävs en utbildad HP Indigo-operatör.
Om felet inte kan lösas via Visutech Remote Support, tar OPC över ärendet och serviceärendet tilldelas en tekniker som fortsätter med arbetet på plats.
Vid de tillfällen du inte kan göra en felanmälan via tryckpressen kontaktar du Visutech OPC som hjälper dig med att göra en felanmälan. Du blir därefter kontaktade av en tekniker från Visutech Remote Support.
Felanmälan av kringutrustning till HP Indigo
Även felanmälan av kringutrustning (t.ex. kylare, Maxi Cleaner, efterbehandling) till din HP Indigo gör du via Visutech Service App. I ämnesraden (subject) skriver du vilken utrustning som felanmälan gäller, samt anger serienummer.
Felanmälan av övriga maskiner
För felanmälan av utrustning som inte är en del av HP Indigo-produktion kontaktar du Visutech OPC.
Visutech OPC
Måndag – Fredag, 07:30 – 17:00
Telefon: + 46 (0) 31 743 41 01
Mejl: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.